dinsdag 16 oktober 2012

Discorok

Als er na het eerste kledingstuk nog een aanzienlijk stuk stof over is, dan wil ik dat liefst zo snel mogelijk wegwerken.
Ik had bij de Jacob al getwijfeld om met rood garen te werken of rode knopen. Toen had ik het gelaten, omdat het een test was en een echte jongensbroek.
Maar met restjes voor meisjes kan je wat meer loos gaan natuurlijk, dus deze keer kwamen er rode paspel, een rode rits en rode knoopjes. Het patroon is de A-lijn van Zsazsa, ook eentje dat ik wel eens wilde uitproberen.
Na de discobroek kwam er dan ook de discorok:



Het is al lang geleden dat ik u nog enkele tips heb meegegeven, maar hier zijn ze:
- koop geen nylongabardine (dat wisten we eigenlijk al toen we de prijs zagen)
- als je tegen tip 1 zondigt, overlock hem dan niet met dat dik overlockgaren van het spectakel
- met echt overlockgaren trek je op zijn minst de overlockte rand niet zomaar van de stof af.
- zorg dat je dan niet ontdekt nadat je daar de eerste keer je overlock voor hebt heringeregen in een meer aangepast kleur.

Stof: Pauli
paspel, rits: Veritas
knopen: de doos 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten